Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser


Følgende købsbetingelser gælder for private køb af varer på Blomsterpresseriet.dk 


Siden ejes og drives af:

Blomsterpresseriet
Lene Stjernholm Engsig
CVR-nr.: 42002666
Nørreåvej 3
7451 Sunds
29251394
lene@blomsterpresseriet.dk

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Mastercard, Visa og applepay

Beløbet trækkes, når varen bestilles. Ønsker du at annullere din ordre inden den er sendt, så send mig en mail - og derefter gælder fortrydelsesret og returningspolitik.

Ved betaling med med internationale kort som fx. Visa og Mastercard vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkår for dit kort, indtil betalingen trækkes eller afvises.


Levering

Jeg leverer varer til alle adresser i Danmark.

Levering er 5-8 dage med mindre andet aftales.

Yderligere ventetid kan dog forventes ved ferieperioder. 

Ved enkelte varer må der forventes længere leveringstid – dette vil fremgå ved de pågældende varer i webshoppen.

Jeg tilbyder følgende leveringsformer: GLS Pakkeshop eller GLS hjemmelevering 

Det er også muligt at afhente selv (se mere under afhentning) 

Jeg tilbyder gratis levering ved køb over 500 kr.

Husk, at afhente din pakke inden for fristen – så undgår vi begge en masse bøvl. Afhenter du ikke din pakke indenfor den tidsfrist GLS angiver, vil pakken blive sendt retur til Blomsterpresseriet. Ønsker du pakken sendt på ny – skal du betale for genfremsendelsen. Ønsker du mod forventning ikke pakken sendt på ny – betragtes det ikke som fortrydelse af købet – derfor fratrækkes et beløb inden din købesum returneres -svarende til mine udgifter for at sende og modtage pakken retur igen.

Afhentning lokalt

Det er muligt at vælge ”lokal afhentning” ved Blomsterpresseriet, Nørreåvej 3, 7451 Sunds – og dermed slippe for leveringsomkostninger

Du vil modtage en SMS, når din ordre er klar til afhentning samt billede af hvor du kan finde den.

Beskadigede forsendelser 

Ved en beskadiget forsendelse bedes du kontakte mig med det samme på lene@blomsterpresseriet – medsend  fotos af pakkelabel, emballagen samt varen, der tydeligt viser, skaden og hvordan pakken har været emballeret.

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse indenfor 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Jeg tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen, får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og jeg ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten 

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydelig personligt præg, som fx Originale værker lavet på bestilling.

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, hvor de oprindelige farver vil ændre sig med tiden - dvs. varer med ægte pressede blomster - ex. originale værker, manillamærker, kort elign. .


Sådan fortryder du

Du fortryder ved at sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til  lene@blomsterpresseriet.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Blomsterpresseriet, Nørreåvej 3, 7451 Sunds uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Hvis du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Kat vurdere varens stand.

Ved returnering skal varen være pakket i samme emballage, som da du modtog varen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor forsendelses kvittering samt evt. track and trace nummer.


Reklamation - hvis der er noget galt med varen.

Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Hvis du har købt en vare, skal du henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig, forudsat at du reklamerer inden udløbet af reklamationsfristen på to år. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om, at give os besked så hurtigt som muligt. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og evt. indsende billeder af fejlen. Hvis vi har brug for at undersøge varen, skal den sendes til:

Blomsterpresseriet

Nørreåvej 3

7451 Sunds

Varen skal sendes i forsvarlig emballage.